Lakierownie pojazdów nie jest prosta sprawą, pierwszą fazą, będzie odpowiednie przygotowanie powierzchni, którą będziemy chcieli polakierować. Na początku trzeba będzie odtłuścić powierzchnię, następnie nakładamy warstwę farby podkładowej.
Kolejną rzeczą będzie nałożenie lakieru, odpowiedniego koloru, czasem ten zabieg trzeba będzie powtórzyć kilkakrotnie, aby uzyskać odpowiednie nasycenie barwy. I ostatecznie nałożenie warstw lakieru bezbarwnego. W każdym z tych procesów, bardzo ważne zachowanie jest sterylności pomieszczenia. Lakiernik nosi odpowiedni kombinezon, jak również maskę, która zapobiega przed dostawaniem się lakieru do dróg oddechowych, jednak nie zawsze będzie to 100% ochrona. Trzeba w takim pomieszczeniu utrzymywać odpowiednią temperaturę, bowiem zbyt szybkie wyschnięcie lakieru może spowodować nieoporządzane skutki. Oczywiście bardzo ważna jest również odpowiednia wentylacja pomieszczenia, nie można zapominać o tym aby cała instalacja wentylacyjna, była odpowiednio filtrowana. Powietrze dostające się z zewnątrz może bowiem zawierać różnego rodzaju drobiny, które szybko przylgną do lakierowanej powierzchni.
Oczywiście filtry do kabin lakierniczych mogą być bardzo różne, warto będzie zastosować filtry kasetowe, które są łatwe w demontażu, jak również, czyszczeniu. Filtry bowiem z czasem użytkowania będą się zatykały, dlatego też trzeba będzie zadbać o ich odpowiedni przegląd, bowiem zatkana instalacja, nie będzie dostarczała odpowiedniej ilości powietrza. Bardzo dobrym pomysłem w wielu urządzeniach będzie filtr kompaktowy, który będzie łatwy w wymianie. Producenci klimatyzacji produkują instalacje w taki sposób, aby pasowały do nich popularne modele filtrów dostępnych na rynku. Zatem w wielu wypadkach możliwa będzie wymiana filtra we własnym zakresie, co pozwoli nam zaoszczędzić na dość drogich przeglądach. Jednak specjalista musi sprawdzić stan rur i kanałów wentylacyjnych, gdzie mogą odkładać się różnego rodzaju substancje.