W jaki sposób można chronić lakier samochodowy przed zniszczeniem

Niezależnie od tego, czy samochód jest zaparkowany, czy na drodze, w żaden sposób nie można zapobiec przypadkowym uszkodzeniom czy kontaktowi samochodu z różnymi zanieczyszczeniami.

Zanieczyszczenia uszkadzające lakier mają charakter zarówno organiczny, jak i nieorganiczny. Cząsteczki takie wiążą się z lakierem pojazdu i osadzają się na powierzchni, co oznacza, że nie można ich usunąć po prostu myjąc samochód, ale pomocne może być zastosowanie auto detailingu. Niektóre przykłady typowych zanieczyszczeń, które mają wpływ na jakość lakieru samochodowego, obejmują promienie słoneczne, odchody ptaków, soki drzewne, smołę, rozpryski żwiru i płyn hamulcowy. Nawet twarda woda może pozostawić ślad po umyciu na lakierze samochodowym. Jedną z najbardziej oczywistych oznak takiego zanieczyszczenia jest fakt, że lakier samochodu będzie szorstki w dotyku i matowy. Jeśli nie usuniesz od razu takich zanieczyszczeń, będą się utleniały i mogą powodować korozję i inne uszkodzenia lakieru. W rezultacie zauważysz, że farba nie będzie już miała swojego pierwotnego połysku i koloru oraz zacznie stawać się coraz bardziej matowa.

W przypadku pozostawienia bez kontroli wilgoć będzie mogła wniknąć do farby, w wyniku czego utworzy się rdza. Wiele osób uważa, że wystarczy woskować lub wypolerować samochód.

Do pewnego stopnia jest to prawdą, ale jeśli najpierw nie usuniesz zanieczyszczeń, szczeliwo nie przyłączy się prawidłowo do lakieru samochodowego. Pomyśl o tym jak o przyklejeniu kawałka taśmy do zakurzonej powierzchni. Pył zapobiegnie przyklejaniu się taśmy do powierzchni. Zanieczyszczenia mają podobny efekt, jeśli chodzi o lakier samochodowy i uszczelniacze. Ta sama zasada dotyczy, jeśli zdecydujemy się na oklejanie samochodu specjalną folią chroniącą oryginalny lakier przed zniszczeniem. Można taką folię nakleić, jeśli małym kosztem chcemy zmienić kolor lakieru bez konieczności nakładania nowego. Nałożenie nowej warstwy lakieru samochodowego jest nie tylko drogie, ale również czasochłonne, i wymaga czasem położenie więcej niż jednej warstwy.