Na spotkaniach biznesowych z rąk do rąk wymieniane są wizytówki, każdy biznesmen, ma przy sobie wizytówki swojej firmy, jak również przybornik, w którym trzyma wizytówki innych.
Chociaż obecnie w dobie telefonów komórkowych, o szerokich możliwościach, stają się coraz mniej popularne. Co nie zmienia faktu że należy wizytówki po prostu mieć. Jednak wizytówki chowamy po między dziesiątki innych i nie zawsze kojarzymy osobę, która taką wizytówkę nam wręczyła. Dlatego firmy, która chcą, aby klienci o nich pamiętali inwestują w gadżety reklamowe. Przykładowo widzimy czasem okazałe parasole, które są poruszającą się reklamą naszej firmy. Duże logo, które rzuca się w oczy z dużej odległości, oraz kolory charakterystyczne dla danej firmy, pomogą zwykłemu przechodniowi w skojarzeniu parasola z marką. Oczywiście można również oferować koszulki, oraz inne gadżety reklamowe, które również będą stanowiły ciekawe źródło reklamy. Koszulki rozdawane są przykładowo podczas promocji piwa w pubach. Każdy produkt- zarówno ten będący na rynku od długich lat, jak również ten nowy, musi być odpowiednio wypromowany, aby mógł zyskać oczekiwaną popularność oraz trafić do konkretnej grupy odbiorców. Wśród takich metod promocji, bardzo popularne są artykuły promocyjne rozdawane lub też sprzedawane w czasie trwania różnego rodzaju akcji czy wydarzeń.
Dzięki takowemu podejściu do klienta, producenci maja szansę przebywać z odbiorcą praktycznie przez cały czas i nieustannie promować swe produkty oraz usługi.
Z pewnością wiele firm poszukuje obecnie nieszablonowych gadżetów reklamowych, obecnie można zakupić słodycze reklamowe, popularne stają się krówki personalizowane. Można dostosować je do każdej sytuacji, można nanieść dowolną grafikę. Popularność, jaką zyskały artykuły promocyjne podyktowana jest także ich przydatnością każdy z nas bowiem korzysta z długopisów, nośników pamięci czy też na przykład kubków. Takie proste a jednocześnie bardzo potrzebne każdemu z nas formy sprawiają, że artykuły promocyjne znajdują swych miłośników i pozytywnie nastawionych odbiorców wśród osób w każdym wieku jak także o różnorakim statusie materialnym. Bowiem praktycznie każdy z nas lubi dostać od czasu jakiś mały drobiazg, którego wręczenia by się nie spodziewał.