Każdy system hydrauliczny potrzebuje odpowiedniego oprzyrządowania, dlatego też w każdej maszynie która wykorzystuje siłowniki musi znaleźć się dobry przewód z uszczelkami.
W przypadku rozszczelnienia systemu spada ciśnieniem, przez co nie może działać prawidłowo. Trzeba dbać o jakość wszystkich podzespołów, urządzenia powinno się także przeglądać w poszukiwaniu wycieków, ale także sprawdzać na bieżąco ciśnienie oleju. W każdym układzie znajdziemy także filtr oleju, czasem bowiem może dojść do zanieczyszczenia, dlatego też olej musi zostać oczyszczony. Przefiltrowany olej spływa z powrotem przez wydrążony otwór w kołnierzu. Przed dokręceniem filtra gwintem przy wymianie oleju, natrzyj go niewielką ilością oleju silnikowego, trzeba także natrzeć gumową uszczelkę. Oczywiście olej znajduje się także w silnikach samochodowych, silnik mieści od czterech do ośmiu litrów oleju silnikowego, w zależności od jego wielkości. W przeciwieństwie do przekładni, której olej normalnie powinien wystarczyć na całe życie, spalanie odbywa się w silniku. Wszędzie tam, gdzie coś jest spalane, powstają pozostałości takie jak sadza i popiół.
Zanieczyszczają one olej silnikowy i powodują jego przedwczesne starzenie. Dlatego też konieczne będzie wykorzystanie filtra oleju.
Dzięki temu olej zostanie oczyszczony co zapewni prawidłową pracę silnika. Ponieważ filtr oleju stale oczyszcza olej silnikowy, dlatego też z czasem może dojść do zatkania. Wówczas trzeba będzie dokonać wymiany na nowy filtr. W różnego rodzaju systemach hydraulicznych wszystko musi działać bez zarzutu, to samo dotyczy różnego rodzaju oprzyrządowania. Z pewnością węże hydrauliczne mogą być problemem, trzeba bowiem sprawdzać ich uszczelki, a także sprawdzać stan samych węży sprawdzając czy nie ma pęknięć. W całym systemie hydraulicznym musi być zachowane odpowiednie ciśnienie, wówczas maszyna będzie działała poprawnie. W tym celu warto wykonywać obowiązkowe przeglądy techniczne, oczywiście jeżeli zauważymy jakieś nieprawidłowości, wówczas także należy wykonać przegląd.